June 10, 2011

nak mencarot.

aku dah start benci DIRI SENDIRI. tah la, lepas satu, satu masalah yg dtg. jgn tanye kenape sume masalah ni datang. dah tntu la untuk menguji. dan bukan je sbb menguji, tetapi balasan Tuhan. 
tapi boleh tak fikir, tak sume kesalahan yang kite pernah buat memang kita saje nak buat.. setiap ape yang berlaku, ada alasan tersendiri. same jugak aku. ade masalah yang mmg aku carik sndiri.tp tak semua kesalahan aku, aku sengajakan. itu effect daripada faktor 'tak berfikir sebelum buat'. now, bile orang mengata aku, aku tak boleh nak marah. bile org bcakap ttg aku, aku taleh nak nangis. yg perlu skg, HADAP sume yang datang. termasuk HINA, MAKI, KUTUK, dan sewaktu dengannya. 

masalah dulu pun aku tak sempat lg selesaikan, sekarang datang pulak yg baru. tu lah, sape suh galak sangat.
belum sempat nak tunjuk perubahan, aku dh buat silap lg.  
mereka semua cadang nak puji aku, tapi tak jadi sebab masalah masalah bodoh yang aku buat. 
tu lah Tuhan tu marah kite bongkak, riak, takbur. sekarang? padan la muka kau cma.
ok, sekarang aku terima balasannya.. walau sekecil kecil kesalahan aku, ade orang yang pandang besar kesalahan tu, sbb ape?. sebab dye terlampau sayang aku. itu sebab setiap perkataan yg keluar, setiap langkah yg di ambil, setiap perbuatan yang di tunjukkan, setiap kebaikkan yang di laksanakan, dan setiap kesalahan walaupun kecil, akan di teliti setulus tulusnya, sedalam dalamnya, seikhlas ikhlasnya, dan sebesar besar sudutnya. jadi aku tak perlu nak marah. tak perlu nak naik angin. yang aku perlu tahu, bila kesalahan aku yang kecil tadi mendatangkan masalah sebesar besar alam maksudnya dia terlampau sayang aku.

jika kesudahan cerita aku habis kat sni, jadi itu jugak la hakikat yang perlu aku terima dengan seredha redhanya. walaupun aku dah mule benci diri aku sendiri.

sorry Hun.

2 comments: