March 18, 2014

Betul

Sekian kalinya aku rasa apa yang dia buat itu adalah betul.
Betul untuk kepentingan dia. Masa depan dia.
Berkorban lah aku untuk dia. Majulah sukan untuk negara.

Ya Allah.
Memang susah pon nak mengahadap semua ni. Tak mampu dikederat rasanya.
Allah, kuatkan lah hati.

Walau seteruk  mana perangai nya, dia pernah duduk dihati ini, pernah bersusah payah bersama aku, pernah menerima buruk buruk aku, pernah bercalar maruahnya kerana aku, tapi dia masih disitu ketika itu.

Namun, tika ini dia sudah membuka mata.
Dia sedar siapa aku. Tiada nilai mahupon kepentingan.
Lalai dengan kebaikan, hidup dengan kekurangan. Siapa lah aku untuk memaksa.
Hati dia, empunya dia.
Maafkan aku. Susah untuk terima.

rindu bila dia risau tentang aku. 
Ya Allah, Kembalikan lah rasa yang dulu itu.

No comments:

Post a Comment