May 20, 2011

.tersentuh.

duit bukan segala galanya. 
duit bukan pengikat kasih sayang.
duit tak boleh beli sebuah cinta.
duit hanya boleh menghanyutkan seseorang.

AKU? tak kan pentingkan duit utk satu hubungan.
Yg aku perlukan satu kepercayaan yang akan mengukuhkan satu perhubungan.
Insaf yg telah aku sedari juga membawa aku menjadi yg lebih baik.
Cuma, masa lampau aku tak mampu membawa perubahan persepsi negatif mereka kpd aku.

Seribu harapan bermain dlm otak halus aku.
Antara yg paling aku inginkan adalah putaran masa lampau.
Aku tahu itu mustahil.
Terlalu banyak dosa & khilaf yg perlu aku tebus.
Terlampau banyak kemaafan yg perlu aku tagih.
Telus atau tidak, Tuhan saja yg mengerti.

Dalam seribu harapan ada satu aku mahu pohon iaitu SOKONGAN.
Aku tak perlu sejut makhluk utk meyokong & memberi semangat. 
Yg aku perlu ialah 'seseorang' yg mampu berdiri di sisi aku tak Kira semasa di puji mahupun di hina.
Selalu menyokong aku tak kira berapa ramai membenci aku.

Yea, aku sedar setiap perkataan yg lahir puncanya adalah aku.
Kenapa di hina, di benci? kerana punca dari aku.
Jadi aku perlukan kemaafan utk meneruskan segala halangan hidup aku.

No comments:

Post a Comment